Diskuse na téma......:Ruská technika, stroje zbraně
Diskuse na téma......
20. dubna 2011 v 08:27
kapitán
Tak jsem se dnes dozvěděl z médií,že odborník ma své funkci A.Vondra schválil návrh na zrušení VVP Brdy, kde je dělostřelecká střelnice je zde v Jincích dislokován dělostřelecký útvar. Další rozhodnutí o zrušení vrtulníků již ani nelze komentovat.Kladu si otázku o nutnosti armády v těchto podmínkách.

19. dubna 2011 v 17:07
Céčko
Jen doplňuji:
Letka samozřejmě už nebyla kompletní tak jako celý 30.SB - 3x12 mašin. Nejsem si jistý, jestli byla letka k PVOS převelená do Bechyně, nebo Budějic ... ?
V Líních - koncem 70-ých let - byly samozřejmě nejnovější typy Mig 21 - dvě letky MF a jedna (modrá) výcviková letka F.
,,Efky,, - nádherné mašiny vyrobené licenčně u nás, ukázková práce jak mají být rovné a spasované panely draku, dotažené šrouby - v lajně - a jak mají vypadat spáry u ,,vyndavacích a zas tam dacích krytek,, tak jako na ,,koloběžkách,, a 39-vítkách. Ti naši tátové v Letňanech a Vodochodech to prostě tehdy uměli - 60-á léta..
19. dubna 2011 v 12:28
Céčko
Mohu potvrdit kapitánovo info, že z 30.stíhacího bombardovacího ,,Ostravský,, byla v 70-ých letech převelena k PVOS jedna ze tří letek Mig-15bis proti pomalu letícím cílům.
Jejich 37mm N37 je jedinečný dodnes a jenom zaslechnout jeho dunivé opakování ... mělo účinnost ,,husitského chorálu,, . Ti chytří už předem věděli která bije ...
19. dubna 2011 v 11:10
kapitán
Podle mě létal v Líních pro potřeby PVOS do roku 1975 Mig 15 bis.
Nejdéle létal Mig 15 bis UTI 1.slp.na letišti 100 Planá- České Budějovice od roku 1975 do roku 1983 pro potřeby PVOS. Ještě si je pamatuji,když zasahovaly proti cílům na SH. Pak byly nahrazeny L 39 a Mi 24 na nízkoletící cíle.

15. dubna 2011 v 21:07
majortc
Gagarin , kde je pravda
Mig 15 létal i v Líních v roce 79.
14. dubna 2011 v 16:50
brdm2
Jurij měl novou MIG 15 UTI-vyrobeno v československu stáří 12 let ,po 2 go motoru a do další go pár hodin.Je to dost divný proč dostal tenhle vrak a existuje i výpověd lidí,kteří viděli forsáž a slyšeli třesk,takže se tam měla pohybovat i MIG 17 páč MIG 15 to neuměl,takže třebas ho odsranili sami sověti

14. dubna 2011 v 16:23
Céčko
Tak to jsem nevěděl.
Jinak, Gagarin měl zahynout na Mig 15UT(I) - spárka - tedy pravděpodobně cvičný let.
Je to sice ,,roura,, ale točila na ,,pětníku,, pamětníci ještě z počátku 80-ých let z Hradce a Budějovic (nebo Bechyně ?) - proti pomalým cílům - to potvrdí. Musel to být tedy hodně nízký let, že to nestihl a nebo to bylo tradičně jinak.
14. dubna 2011 v 11:02
majortc
Souhlad s kapitánem

14. dubna 2011 v 07:27
kapitán
Na Seznam.cz psali o odtajnění leteckého neštěstí Gagarina. Údajně se měl téměř střetnout s balónem,pravděpodobně meterologickou sondou a proto udělal prudký manévr, který nevybral. Už jsem psal, že ať se napíše cokoliv vždy zůstanou dohady a nejasnosti.

14. dubna 2011 v 06:25
Céčko
Že by kvalitní imperialistický propagační balón z 50-ých let, který vydržel ve vzduchu více jak 10 let ? Či co ? Nebo vlastní meteorologický ...
13. dubna 2011 v 18:49
Céčko
Můžeš to rozvést? Netuším, která bije ...
13. dubna 2011 v 13:46
majortc
Gagarin se lekl balonu.
12. dubna 2011 v 12:11
kapitán
O znalostech tohoto národa nehodlám již ani psát. Osud Gagarina bude záhada již navždy. ,ať se objeví jakákoliv "Pravda".

12. dubna 2011 v 10:16
Céčko
11. dubna 2011 v 15:13
brdm2
Na Zdejcinu nejedu --jáááá to Mrdám!!! Známý to pověvek z Jičína 2009

7. dubna 2011 v 20:27
majortc
Přihlásil jsem se na Akci Zdejcina. Tam něco málo popijeme a pojíme.
Tam se postavíme čelem k imperialistům a zvítězíme.

6. dubna 2011 v 13:53
kapitán
Západní hranici od Aše až po trojmezí(Rakousko.NSR a ČSSR) Hlídalo nekolik radiotechnických praporů,patřící pod radiotechnickou brigádu v Chomutově.Letiště Líně (550)zabezpečovalo při letech na SH, NS 2 ve Stodě, kde byl 52.rtpr. České Budějovice a Bechyni zase NS 3 u 53.rtpr.Třebotovice.
Další 55.rtpr.byl na Kříženci a 51.rtpr.myslím Lažany-Horušany.Velitelské stanoviště brigády bylo ve Větrušicích.Různě se to měnilo a postupem let přejmenovávalo.

6. dubna 2011 v 10:34
Céčko
Dík za info.
Tak to jsem nevěděl, že ,,centrální mozek,, pro celé PVO západního okruhu byl v Třebovicích. Kolikrát jsem si říkal, odkud se ten mazec asi řídí. Vždyť kolikrát jen líňská hotovost měla nahoře všechny čtyři mašiny ... a to už nebyla žádná sranda ...
6. dubna 2011 v 07:46
kapitán
Třebotovice bylo velitelské stanoviště 53.rtpr.protivzdušné obrany. Zároveň zabezpečovalo naváděcí stanoviště. Budějovice, Bechyně, Líně, Žatec všechno byla vojenská letiště. Jedním z úkolů byl zásah proti narušiteli vzdušného prostoru ČSSR. Brdm je vidět,že dva roky základní vojenské služby bylo pro tebe málo. "Zajišťoval jsi záznam korespondence při vedení bojové činnosti mezi NS a pilotem". Je nutno dodržovat správnou terminologii.

6. dubna 2011 v 06:05
Céčko
Třebotovice ? Copa se tam nahrávalo ? Budějice, Bechyně, nebo i dál Líně, Žatec ...