Svet-Stranek.cz
Vojenská technika

Diskuse na téma......:Ruská technika, stroje zbraně

Diskuse na téma......

jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
20. dubna 2011 v 08:27
kapitán
Tak jsem se dnes dozvěděl z médií,že odborník ma své funkci A.Vondra schválil návrh na zrušení VVP Brdy, kde je dělostřelecká střelnice je zde v Jincích dislokován dělostřelecký útvar. Další rozhodnutí o zrušení vrtulníků již ani nelze komentovat.Kladu si otázku o nutnosti armády v těchto podmínkách.
19. dubna 2011 v 17:07
Céčko
Jen doplňuji:
Letka samozřejmě už nebyla kompletní tak jako celý 30.SB - 3x12 mašin. Nejsem si jistý, jestli byla letka k PVOS převelená do Bechyně, nebo Budějic ... ?
V Líních - koncem 70-ých let - byly samozřejmě nejnovější typy Mig 21 - dvě letky MF a jedna (modrá) výcviková letka F.
,,Efky,, - nádherné mašiny vyrobené licenčně u nás, ukázková práce jak mají být rovné a spasované panely draku, dotažené šrouby - v lajně - a jak mají vypadat spáry u ,,vyndavacích a zas tam dacích krytek,, tak jako na ,,koloběžkách,, a 39-vítkách. Ti naši tátové v Letňanech a Vodochodech to prostě tehdy uměli - 60-á léta..
19. dubna 2011 v 12:28
Céčko
Mohu potvrdit kapitánovo info, že z 30.stíhacího bombardovacího ,,Ostravský,, byla v 70-ých letech převelena k PVOS jedna ze tří letek Mig-15bis proti pomalu letícím cílům.
Jejich 37mm N37 je jedinečný dodnes a jenom zaslechnout jeho dunivé opakování ... mělo účinnost ,,husitského chorálu,, . Ti chytří už předem věděli která bije ...
19. dubna 2011 v 11:10
kapitán
Podle mě létal v Líních pro potřeby PVOS do roku 1975 Mig 15 bis.
Nejdéle létal Mig 15 bis UTI 1.slp.na letišti 100 Planá- České Budějovice od roku 1975 do roku 1983 pro potřeby PVOS. Ještě si je pamatuji,když zasahovaly proti cílům na SH. Pak byly nahrazeny L 39 a Mi 24 na nízkoletící cíle.
15. dubna 2011 v 21:07
majortc
Gagarin , kde je pravda
Mig 15 létal i v Líních v roce 79.
14. dubna 2011 v 16:50
brdm2
Jurij měl novou MIG 15 UTI-vyrobeno v československu stáří 12 let ,po 2 go motoru a do další go pár hodin.Je to dost divný proč dostal tenhle vrak a existuje i výpověd lidí,kteří viděli forsáž a slyšeli třesk,takže se tam měla pohybovat i MIG 17 páč MIG 15 to neuměl,takže třebas ho odsranili sami sověti
14. dubna 2011 v 16:23
Céčko
Tak to jsem nevěděl.
Jinak, Gagarin měl zahynout na Mig 15UT(I) - spárka - tedy pravděpodobně cvičný let.
Je to sice ,,roura,, ale točila na ,,pětníku,, pamětníci ještě z počátku 80-ých let z Hradce a Budějovic (nebo Bechyně ?) - proti pomalým cílům - to potvrdí. Musel to být tedy hodně nízký let, že to nestihl a nebo to bylo tradičně jinak.
14. dubna 2011 v 11:02
majortc
Souhlad s kapitánem
14. dubna 2011 v 07:27
kapitán
Na Seznam.cz psali o odtajnění leteckého neštěstí Gagarina. Údajně se měl téměř střetnout s balónem,pravděpodobně meterologickou sondou a proto udělal prudký manévr, který nevybral. Už jsem psal, že ať se napíše cokoliv vždy zůstanou dohady a nejasnosti.
14. dubna 2011 v 06:25
Céčko
Že by kvalitní imperialistický propagační balón z 50-ých let, který vydržel ve vzduchu více jak 10 let ? Či co ? Nebo vlastní meteorologický ...
13. dubna 2011 v 18:49
Céčko
Můžeš to rozvést? Netuším, která bije ...
13. dubna 2011 v 13:46
majortc
Gagarin se lekl balonu.
12. dubna 2011 v 12:11
kapitán
O znalostech tohoto národa nehodlám již ani psát. Osud Gagarina bude záhada již navždy. ,ať se objeví jakákoliv "Pravda".
12. dubna 2011 v 10:16
Céčko
Dnes ráno byla na Rádiu IMPULS docela dobrá upoutávka na 50-é výročí Gagarinova letu. Korunu tomu dal v cca 05.24 moderátor, když doplnil upoutávku o info ,, ... jedná z teorií Gagarinovi smrti říká, že ho nechl odstranit sám Stalin ... ,,
11. dubna 2011 v 15:13
brdm2
Na Zdejcinu nejedu --jáááá to Mrdám!!! Známý to pověvek z Jičína 2009
7. dubna 2011 v 20:27
majortc
Přihlásil jsem se na Akci Zdejcina. Tam něco málo popijeme a pojíme.
Tam se postavíme čelem k imperialistům a zvítězíme.
6. dubna 2011 v 13:53
kapitán
Západní hranici od Aše až po trojmezí(Rakousko.NSR a ČSSR) Hlídalo nekolik radiotechnických praporů,patřící pod radiotechnickou brigádu v Chomutově.Letiště Líně (550)zabezpečovalo při letech na SH, NS 2 ve Stodě, kde byl 52.rtpr. České Budějovice a Bechyni zase NS 3 u 53.rtpr.Třebotovice.
Další 55.rtpr.byl na Kříženci a 51.rtpr.myslím Lažany-Horušany.Velitelské stanoviště brigády bylo ve Větrušicích.Různě se to měnilo a postupem let přejmenovávalo.
6. dubna 2011 v 10:34
Céčko
Dík za info.
Tak to jsem nevěděl, že ,,centrální mozek,, pro celé PVO západního okruhu byl v Třebovicích. Kolikrát jsem si říkal, odkud se ten mazec asi řídí. Vždyť kolikrát jen líňská hotovost měla nahoře všechny čtyři mašiny ... a to už nebyla žádná sranda ...
6. dubna 2011 v 07:46
kapitán
Třebotovice bylo velitelské stanoviště 53.rtpr.protivzdušné obrany. Zároveň zabezpečovalo naváděcí stanoviště. Budějovice, Bechyně, Líně, Žatec všechno byla vojenská letiště. Jedním z úkolů byl zásah proti narušiteli vzdušného prostoru ČSSR. Brdm je vidět,že dva roky základní vojenské služby bylo pro tebe málo. "Zajišťoval jsi záznam korespondence při vedení bojové činnosti mezi NS a pilotem". Je nutno dodržovat správnou terminologii.
6. dubna 2011 v 06:05
Céčko
Třebotovice ? Copa se tam nahrávalo ? Budějice, Bechyně, nebo i dál Líně, Žatec ...
<< na začátek | < předchozí   | ... 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | ... |   další > | na konec >>
návštěvníků stránky
celkem205 695
tento týden153
dnes67