Svet-Stranek.cz
Vojenská technika

O vozidlech:Ruská technika, stroje zbraně

O vozidlech

O TECHNICE VE FOTOGALERII
PRAGA V3S
Tenhle nezmar se začal vyrábět v roce1953. Vznikl na základě požadavků vojenské správy v roce1951.Projekt byl přísně tajný a výsledná dokumentace musela být odevzdána do čtyř měsíců. V roce 1952 vyjely první tři prototypy ze závodu ve Vysočanech. konstruktéři byli Ing Lanc z Pragovky a Ing Korbel zÚstavu pro vývoj motorových vozidel .V roce 1953 se rozběhla výroba naplno a vroce1956 byla zkonstruována PRAGA S5T o které bude pojednáno jinde. V roce 1961 se výroba předala do Avie v Letňanech a v 80-tých letech do Bratislavy,kde byla ukončena.


ZIL 131
Automobil ZIL 131 byl nástupcem poválečného terénního vozu ZIL 157. Jeho výroba začala v roce 1966. ZIL byl určen k přepraně nákladů a k vlečení přívesů po komunikacích a v terénu. Vyráběl se v mnoha verzích, od valníku, cisteren a skříní, až po tahač návěsů, děl a jako nosič raketometů. Vozidlo bylo schopno překonávat vodní toky broděním až do hloubky 1,4 m. V případě méně únosného terénu, měl řidič k dispozici systém regulace tlaku ve všech pneumatikách, čímž zvětší styčnou plochu s terénem a vozidlo se méně bořilo. Přední náprava je přiřaditelná. Ložná plocha valníku byla uzpůsobena pro přepravu osob sklopnými lavicemi. Některé typy byly vybaveny navijákem, který snesl zatížení 4,5 tuny. Teréní automobil pohání kapalinou chlazený benzínový osniválec o objemu 6l. Pro lepší zimní starty měl motor předehřev.


URAL 375
Ural-375 používala Sovětská armáda k mnoha účelům, a to díky jeho vysokým provozním kvalitám v náročném terénu. Na nákladní automobily Ural byla montována většina odpalovacích zařízení raket BM-21.

UAZ - 469
UAZ - 469 je osobní terénní automobil se zvýšenou průchodivostí v terénu, s pohonem všech kol, s karosérií s odnímatelnou střechou a se sklopnou zadní stěnou. Je určen pro dopravu osob a nákladů na silnici i v terénu a je možné za něj připojit jednonápravový přívěs. Verze UAZ - 469 má redukce v kolech, vyšší stupeň odrušení elektrického vybavení a hledací světlomet. Verze 469 B je bez redukcí v kolech, bez vyššího stupně odrušení a bez hledacího světlometu (používána také jako civilní verze). Model 469 BI je bez redukcí v kolech, s vyšším stupněm odrušení a s hledacím světlometem. Existují také speciální nástavby. Chemický průzkumný automobil UAZ - 469 CH je vybaven přístroji pro radiační a chemický průzkum, spojovacími prostředky a vytyčovacím zařízením zamořeného prostoru. Vozidlo je vybaveno dalším akumulátorem pro zajištění provozu zmíněného vybavení. Vnitřní uspořádání je upraveno pro 4 osoby. Technická pozorovatelna UAZ - 469 TEP je určen k technickému pozorování bojiště, k vyhledávání poškozené techniky a pro organizování odsunů a oprav. Vozidlo je vybaveno spojovacími prostředky a je uzpůsobeno pro 5 osob.
Vozidlo je vybaveno motorem UMZ 451 M, případně UMZ - 451 MI. Motor je zážehový, čtyřválcový, kapalinou chlazený s rozvodem OHV. Obsah motoru je 2 445 cm3 a výkon motoru je 53 kW. Rám je lisovaný z ocelového plechu, tvořený 2 podélníky a pěti příčkami. Karoserie je čtyřdveřová, s odnímatelnými nástavci dveří a zadní sklápěcí stěnou. Střecha je tvořena plachtou na kovové rozebíratelné konstrukci. Kapacita sedmi osob je rozdělena na 2 přední samostatné sedačky, zadní třímístné sedadlo a 2 zadní boční sedačky. Do vozu lze naložit zdravotnická nosítka. Rám předního skla je možné sklopit dopředu na kapotu. Spojka je suchá, jednokotoučová. Převodovka má 4 rychlosti vpřed a 1 vzad. Přídavná převodovka umožňuje zapnutí pohonu přední nápravy. Redukční převod rozšiřuje počet rychlostí na 8 vpřed a 2 vzad. Brzdy jsou bubnové, jednookruhové. Palivové nádrže jsou dvě o celkovém objemu 78 l.
návštěvníků stránky
celkem83 395
tento týden147
dnes12