Diskuse na téma......:Ruská technika, stroje zbraně
Diskuse na téma......
29. srpna 2013 v 19:54
majortc
Pro Kapitána, ano na příští rok připravím akci , ne jako klubovou ale jako vlastní.
29. srpna 2013 v 19:51
majortc
Cečko hodnotím výtečně . Chtěl jsem napsat na stejné téma. Lépe bych to nenapsal.
Ano Slováci prokázali svou neschopnost ale hlavně že si zajistili aliby a mohli se vetřít mezi výtězné mocnosti.. A civilní obyvatelstvo trpělo.
29. srpna 2013 v 11:36
Céčko
Tak trochu 50. léta, ten názor pode mnou.
Určitě by myslím si, byla chyba vstupovat tam vojensky proti stávajícímu prezidentskému režimu a podpořit jakýmkoliv zásahem hodně podivné a nejasné síly opoziční.
Věřím, že to jsou zatím jenom hry.
I když ... ropa je ropa ... a ten Jeep za to nemůže, tak jako naše ,,Vejda,, a ,,Píšťala,, a ostatní nemůžou za ... atd. atd.
29. srpna 2013 v 09:18
Večerníček
Tak přátelé, již nejsem majitelem US stroje. A mám pokoj. Nejsem sice nijak radikální, ale po tom, co opět USA předvádí kolem Sýrie už US uniformu nechci oblékat a s Jeepem bych se styděl vyjet. Mít Jeepa WWII, asi by to bylo něco jiného. No nic, soustřeďme se teď na ruskou a ČSSR techniku.
29. srpna 2013 v 07:12
Céčko
1. Z hlediska politického, ano, Slovensko se zařadilo mezi vítěze.
2. Z hlediska vojenského to byla tragedie - obzvláště role dvou prešovských divizí a jejich vel. Talského - nezajištění Dukelského průsmyku a útok Rudé armády do ,,plných,, - původně chtěla Duklu obejít - viz Ostravská operace severem a jihem podel Dunaje!
Jediné pozitivum z hlediska vojenského - činnost kompletního stíhacího let.pluku (La5FN, mjr.F.Fajtl) + pozemní zabezpečení v týlu nepřítele - Tri duby.
3. Důsledek na civilní obyvatelstvo - vystaveno běsnění a odvetě jednotek SS až do dubna 45 celých 8 měsíců.
Tak stálo to za to???
P.S.
Takvýto byl vyklád a diskuze o významu SNP v 1.roč. VŠ už v r.1975. Myslíte, že byl ,,komunisticky zkreslený,, ? Já rozhodně né a tehdejším učitelům jsem vděčný dodnes.
29. srpna 2013 v 06:48
kapitán
Bonětice uvidíš. Na příští rok to připrav pro skupinu se kterou jezdíme po hranici a do Janovic a bude to bez problémů. Méně aut je někdy více. Nedávno padla na schůzi slova o "Levné cestovce", tak co řešíš.

29. srpna 2013 v 06:39
Céčko
29.8.44 ...
28. srpna 2013 v 21:00
majortc
Bonětice účast skoro nulová, holt to asi není IN. Trasa Bonětice přez les okopy motostřel roty na Dianu pak rota Rybničná , rota Rozvadov , návštěva švedských valů , pak Muzeum Železné opony a zpět trochu terénní jízdou na základnu. a pak lehoučce
Jak se profláklo tak část MCC jede na tankový den do Lešan. Hlavně , že to ví celý rok.
Nejde nikoho nutit , každý se postaví kam ho to táhne. O víkendu se ukáže.
Podám referát.
28. srpna 2013 v 15:30
brdm 2
Doba je všeobecně zlá a co je horší lidi už nějak nemají chut nkam jezdit. V jičíně to už taky bylo znát. Jakou máš připravenu trasu Majore???

27. srpna 2013 v 20:53
majortc
Jelo to jako šlak.
Do Bonětic bude asi malá účast, uvidíme kdo se ukáže.
26. srpna 2013 v 22:00
brdm 2
Majore jednou za pětiletku bys mohl dopřát ruskému oři krapet tech pochutin!!Jinak nezapoměl jsi v něm už jezdit????
26. srpna 2013 v 18:52
majortc
Do Bonětic vlastní půllitry !!!!!

26. srpna 2013 v 18:52
majortc
26. srpna 2013 v 18:49
majortc
Pochvala panu Kapitánovi. Moc pěkné.

26. srpna 2013 v 13:03
kapitán
Tatra 138 NTt 6x6 byla v armádě NDR používána pro dopravu cisteren na PHM a pro protipožární cisterny. Možná je mohli používat i pro skříňové návěsy pro vyšší stupně velení.

26. srpna 2013 v 08:12
kapitán
Akce v Plzni byla pěkná, ale s Uralem nákladná.

24. srpna 2013 v 20:44
majortc
Připravuji akci Bonětice. Máte-li zájem tak se ukažte. Sraz v pátek v Boněticích a start v sobotu směr státní hranice.
24. srpna 2013 v 20:39
majortc
dnes jsme byli s Kapitánem na akci v Plzni na výstavě modelářů.
Pěkné počasí málo lidí.Pěkný výlet s nákladními auty. Dodám foto.
24. srpna 2013 v 15:54
Brdm 2
Mojar s námi pro samou práci zasejc nemluví

24. srpna 2013 v 08:12
Céčko
T 148 v NVA DDR.
Minulý týden k nám na sraz přivezli kamarádi ze sousedního Saska T148-tahač návěsů, čerstvě na číslech, jinak v původním ,,opršeném,, stavu s pneu BARUM. Je mně na nich sympatické, že kromě rozmachu Wehrmachtu u nich, jsou mezi nimi i horlivý zastánci tradic Volksarme DDR, včetně uniforem atd. Ovšem takový rozmach a hrdost na vz.60 a vše co souvisí s ČSLA, s jakou se v posledních letech setkáváme u nás, to u nich nepřipadá v úvahu-přeci jen zřejmě trauma z důsledku rozděleného Německa.
Samozřejmě hned jsem se k Tatřičce hrnul a první, co mne zaujalo, byly stržené kulaté emblémy ze dveří. Co by tam taky ty naše vlaječky teď ještě dělaly. Jenomže ten průměr byl poněkud větší. Tak jsem to začal ,,vědecky zkoumat,, a došel k jasnému závěru - tam musely být v minulosti nalepené emblémy NVA DDR. Hned jsem se na to ptal kamaráda - masabobštinou (oni neumí anglicky, ale umí trochu rusky a já zas umím německy jen trochu). Přesvědčoval mně, že oni měli pouze ROBURY, IFY, GAZY, UAZY, ZILY a URALY, což jsem si myslel taky. Ovšem majitel nám potvrdil, že TATRA je opravdu z bazaru vyřazená z Volksarme. Co tam ovšem tahala, nevěděl. Jestli velký ,,štábák-VS,, či něco jiného.
Majore, tohle je tvoje parketa, nevíš o tom něco blíže ...