Diskuse na téma......:Ruská technika, stroje zbraně
Diskuse na téma......
18. září 2013 v 10:32
brdm 2
Věnovat se více stránkám,foto z akcí atd.Hlavně méně času v NONSTOPU

18. září 2013 v 10:00
kapitán
Přidat fotografie. Doplnit autopark Aro 461, motorky,přidat na svoje stránky odkazy na stránky např.Céčka. Doplnit radiostanice a udělat odkaz na zbraně apod.

18. září 2013 v 06:30
Céčko
Pokračujte ve fotogalerii, z letoška tam nic nemáte a určitě je to škoda a je vás na ty fotky více ...

17. září 2013 v 20:58
majortc
Přátele , co navštěvujete mé stránky napište své názory a podněty co změnit a vylepšit.

16. září 2013 v 18:21
majortc
pan Kapitán má pravdu. Vykašlu se na imperialistické revanšisty falešné demokraty a republikány. opravdu budu dělat akce pro jiné lidi ,kteří si váží úsilí a práce druhých.

16. září 2013 v 08:08
kapitán
Neřeš sobotu. Prostě to tak je a nezměníš to. Trasa je připravená se vším okolo a dá se kdykoliv použít. Dej dohromady pár aut z jiných klubů a uvidíš tu jejich spokojenost. Pro příště organizuj a připravuj akce s lidmi, kterým se dá věřit a nezklamou a pro lidi, kteří si váží práce a času druhého
16. září 2013 v 07:43
majortc
Na MCC pochvalné ódy na sobotní sraz . Uvidíme jaké to opravdu bylo.
Někomu již šel zařádit přední náhon tak i terén byl. A zabijačka také přišla k chuti. Za 100,-Kč a nacpat se do sytosti. Sám jsem na to myslel

.Počasí jim vyšlo to se musí nechat.
Ale jak vím z vlastní zkušenosti tak to není jen o počasí.
T 111 a Pv3s nedávno jsem montoval písty a válce z T 111 do Pv3s a jak to běhá i za komunistů se přemýšlelo !
16. září 2013 v 07:10
Céčko
Tak T111 - to mně překvapilo, to je fakt dětství. Dvě V3S do V- 2x6 mně také napadlo, ale nebyl jsem si jistý, protože jsem ten motor nikdy na vlastní oči neviděl, jenom jsem ho jako kluk slíchával. Tedy i 2x 6V vstřiky z V3S. Fakt je že T141 tahaly podvaly se stavebními stroji v civilu ještě v 70/80-tých. Pak už je přeci jen v době rozmachu masívní bytové výstavby - a nejen té - nahrazovaly T815-6x6.
15. září 2013 v 11:44
majortc
Landovský mjr. vz. Tak nevím . Asi pan ministr uletl. Snad jen heslo Koho chleba jíš, toho píseň zpívej , jej omlouvá.
Také by se mi hodila je v krásné velikosti "nadměr" .
Pan Kapitán jistě také hodil očko na tento mundůr.

15. září 2013 v 11:33
majortc
T 111 se vyřazovali po roce 86 a mnohé se dožili revoluce. V roce 85 jsem viděl jak odjížděli T 141 s taženými houfnicemi sov . výroby ráže 152 mm Jaselskými. Některá děla v této ráži byly převrtané něm. houfnice , prý jedna baterie. Tak tvrdil jeden šedovlasý praporčík.
V NZ se v té době leštili právě T 111 s protitankovými kanony ráže 100 mm. To si připravovali záložáci.
Postavit motor T 111 není tak složité je to půl motoru PV3S.
Zvuk je to krásný, tak jako všechny víceválce. Třeba ZIL a Ural.

13. září 2013 v 09:21
Céčko
13. září 2013 v 07:07
Céčko
Majore opravdu jste měli v NZ ještě T111 ?
Nic proti jejich stáří, U.S.Army měla v činné službě stejně starou techniku, zdůrazňuji v činné službě, to znamená, že vojáci ji dobře znali z denního ježdění a z ,,Maintenance day,, parkových dnů s dobře propracovaným systémem kontroly - prostě nic lepšího neznali.
Obavy bych ale měl z toho, že osluhovat a udržovat T815 a T111 je veliký rozdíl. Tou dobou už byly náčelníky autoparků mladí ing. poručíci, mnohdy s frňáky nahoru sice se znalostmi, to ano, ale mnohdy bez odpovědnosti a se zájmy ... jen né o armádu. Sám jsem se setkal coby čerstvé ucho ing. ILS s kolegou ing. který tou dobou už byl náčelníkem jednoho z autoparků na letišti (znal jsem se s ním z průmky, netušil jsem, že studoval voj.VŠ). Neumím si představit, jak by např. on garantoval 100%-ní stav a seřízenost ,,dvanáctiválcového koncertního nástroje, ventily, vstřiky,,....,, Hlavně to ňák zastříkejte barvou, vono to stejně nikdy nevyjede...,,. Tu techniku už tou dobou nikdo neznal a obavy bych měl z toho, v jakém stavu v těch NZ-tech je. Třeba se ale mílím, třeba se o ní starali pečlivě ještě OP, bývalí ,,dědulové nadpráporové,, a třeba by ten výjezd byl opravdu koncert.
P.S.
Nevím, kdo by ale ,,točil volantama,, , ti mladí určitě né, zřejmě by to zase zbylo na ,,děduly nadprápory,, ...

13. září 2013 v 06:16
Céčko
Už to vidím kapitáne ... max. vyhodnocovaná dálka cílů 120 km.
Dík za info.
13. září 2013 v 05:55
kapitán
12. září 2013 v 21:03
majortc
Munici jsme si vezli sebou. Další se doplnovala z muničáku. To měli na starosti týlaři.
V případě ostrého nasazení nas doplnovali založáci cca do 12 hod od hodiny H.
Měli jsme pro ně schované OT 810 s bezzákluzákem na korbě. To by se pamětníci od Wehrmachu nasmáli.

Naposled by vyjeli kanony 100 vz 53 tažené T 111. Tu také mohli znát vojáci Wehrmachtu.
12. září 2013 v 17:00
Céčko
No mám radost sam ze sebe

, že jsem to s tou ,,přehledovou Teslou -Komár,, nepopletl. A mám dojem, že chlapi tvrdily, že jsou s nimi po zácviku schopni rozlišit, co se ve vzdálenosti 300km v Německu zvedá. Ale to už asi pletu. Protože to, co ,,nesmrdělo petrákem, nesmrdí naftou nebo benzínem, neřve to a nic se v tom netoči,, mně vždycky přišlo podivné a chodil jsem kolem toho s despektem.
12. září 2013 v 13:08
kapitán
Céčko, musím nad tebou zaperlit. Ty velké mašiny na kopcích byly P 14 krycí název Hačava, později modernizované pod názvem Oborona O 14. Další velká mohla být P 18 na zývaná v hantýrce Hrábě. U letiště určitě stály P 35 - Strážisko, modernizované na P-37 Dýšina. U každého RL byl dálkoměr PRV11-Svojšín, PRV 13 Most, PRV 9- Štrba. RL 42- Komár byl vedený jako přehledový RL u letišť.

12. září 2013 v 11:24
Céčko
A to mně tam majore u tebe schází cisterny s palivem pro to všechno co vyjelo a mělo by zůstat ,,nějakou dobu v pohybu,, a hlavně Tatry s municí pro celý palebný,,učástok,, - DO(12x122mm) a TP(30xT55). Protože předpokládám, že 1.zastávka toho všeho byla plánována na večer za Norimberkem.
12. září 2013 v 07:27
Céčko
Je fakt, že 72 mašin - dva kompletní pluky - protivzdušné obrany, do 5-ti min. najednou ve vzduchu, je obrovská přehrada. A to měla být 1. skupina. Každá z mašin s ,,bakem,, pod sebou by tam vydržela s rezervou cca 50 min. Zabezpečit lokačně a radiotechnicky ten ,,šrumec ,,nahoře klobouk dolů. Nikdy jsem se nebyl podívat v těch ,,velkých ,,lokátorech na kopcích, ale parkrát v těch malých přehledových Teslách - Komárech (opravte mně, jeli to špatně), které jsme měli rovnou na ploše. A proto vždycky ten můj úžas,, ... chlapy, jak vy to děláte, že víte kdo je kdo,, ... To všechno je už více jak 30 let.
Horší by to bylo s ,,příjmem,, 72 mašin a s přípravou k opakovanému vzletu - celková kontrola po příjmu, dotankování paliva (cca 3500 l i sbakem=252000 l= 25 až 30 cist. T148)+kyslík(V3S)+výměnabrz.padáků, dovyzbrojení (náboje, rakety), výměna prošoupaných pneum. od přistání, startovací zdroje (V3S) - prostě ten denní chleba ILS v součinnosti s letištním praporem ... To by prostě bez diverzifikace mezi Žatcem, Líněmi, Budějovicemi ... nebylo možné.
Druhá skupina PO by šla do vzduchu zřejmě z východních letišť -Mošnov, Přerov ... Frontová letiště Čáslav, Hradec, Náměšť ... tak tam by se už připravovaly jiné mašiny s jinými úkoly.
A to tu byly ještě dva pluky PO stř.skupiny na Mimoni, atd,atd...no síla. Věděli čeho se mají bát ...
11. září 2013 v 20:26
majortc
Kapinána hodnotím "výtečně".
Letadla za 5 minut , nám trvalo opustit kasárna 30 minut.
Náše baterie 9x PTŘs BRDM 2 ,4x OT 65 1x ZIL 131 ., 1x ZIL 157, 1x PV3S , 1x OT 810.
Celý DO 12x houfnice 122mm vz38/74 s PV3S, 1x T 805 Třinec , 1x OT 810,1 x PV3S s polní kuchyní, asi 2x Uaz 469 PPDD na PV3s,Tak to byl jen náš barák.
Za námi jel tankový prapor cca 30x T 55 Kladivo , k tomu pár PV3s.
Dál se nebudu bavit o třech motostřeleckých praporech a dalších plukovních jednotkách jako zdravotní rota , spoj rota , ženijní rota , velitelská rota, rota oprav techniky.A další na , které si nevzpomínám a také houf záložáků.
Myslím si , že toto nám západ záviděl ,oni to nedokázali.